1- SÖZLEŞMENİN TARAFLARI
TRAVEL MAP TURİZM LTD.ŞTİ (bundan sonra ACENTE
olarak anılacaktır) ve bu sözleşmeyi onaylayarak, hizmeti alan kişi (TÜKETİCİ
olarak anılacaktır) arasında hizmet sözleşmesi imzalanmıştır.
2-
SÖZLEŞMENİN KONUSU
İşbu sözleşmenin konusu, Acente’ nin Tüketici’
ye satışını yaptığı, otel rezervasyon hizmetinin satışı ve ifası ile ilgili
olarak 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun – Mesafeli Sözleşmeleri
Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların
hak ve yükümlülüklerini kapsamaktadır.
3- GENEL
HÜKÜMLER
Tüketici, Acente ’nin isim, unvan, açık adres,
telefon ve diğer erişim bilgileri, satışa konu hizmetin temel nitelikleri,
vergiler dâhil olmak üzere satış fiyatı, ödeme şekli vs. satışa konu hizmet ile
ilgili tüm ön bilgiler ve cayma hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl
kullanılacağı, şikayet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar vs.
konusunda açık, anlaşılır ve internet ortamına uygun şekilde Acente tarafından
ön bilgilendirildiğini, bu ön bilgileri elektronik ortamda ve/veya telefon ya
da elektronik posta ile teyit ettiğini ve sonrasında rezervasyonu ve sözleşmeyi
onayladığını işbu sözleşme hükümlerince kabul ve beyan eder.
Tüketici online sistem üzerinden yapılan
rezervasyon ile ilgili bilgi belge ve sonrası için Acente tarafından yapılacak
olan mail ve sms bilgilendirmelerini kabul eder.
Sözleşmede imzası bulunmayan ancak hizmete
katılan Tüketiciler, adlarına yetkilendirdikleri Tüketici ‘nin bu sözleşmeyi
onaylaması ile sözleşme şartlarını kabul ve taahhüt etmiş sayılırlar. Acente
‘nin diğer Tüketicilere rücu hakkı saklıdır.
Sözleşme konusu hizmetin, Tüketici’ den başka
bir kişi tarafından kullanılması durumunda, söz konusu kişinin ifayı kabul
etmemesinden Acente sorumlu değildir.
Hizmetin ifasından sonra Tüketici’ ye ait kredi
kartının yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması
nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun hizmet bedelini Acente’ ye
ödememesi halinde, Tüketici doğan zararları tazmin etmekle yükümlüdür.
4-
KARŞILIKLI HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLER
Acente taahhüt ettiği süre içinde edimini yerine
getirmek zorundadır ve olası iptal bildirimlerini, Tüketici’ ye en kısa sürede
bildirmekle yükümlüdür.
Tüketici’ nin satın almış olduğu hizmetin ayıplı
olduğundan bahisle ifayı kabul etmemesi halinde, durumu Acente’ ye ve konaklama
tesisine derhal yazılı olarak bildirmesi zorunludur. Aksi halde Tüketici ifayı
kabul etmiş ve hizmeti kullanmış kabul edilir. Konaklama tesisinin, belirtilen
niteliklerde hazır bulundurulmaması veya hizmet verebilecek durumda olmaması
durumunda sorumluluk konaklama tesisine ait olup Acente ’nin herhangi bir
sorumluluğu yoktur. Bu durumda Acente tüketiciyi aynı standartta veya bir üst
kategorideki tesisinde konaklatmak hakkına haizdir. Tüketici’ nin böyle bir
değişikliği kabul etmemesi durumunda rezervasyonu için ödediği bedeli geri alma
hakkına sahip olup Acente ’den herhangi bir şekilde tazminat talep
edemez.
Mücbir sebeplerin sözleşmenin gerçekleşmesine
engel olması durumunda, şahsında gerçekleşen taraf, diğer tarafa durumu derhal
ve yazılı olarak bildirecektir. Mücbir sebeplerin varlığı halinde Tüketici
iptal talebinde bulunduğu takdirde, Acente hizmeti satın aldığı veya aracılık
ettiği kişi ya da kuruluştan alabildiği bedeli Tüketici’ ye iade etmekle
yükümlüdür. Acente alamadığı bedelin iadesinden sorumlu tutulamaz. Acente
sorumluluğu dâhilindeki hallerde, Tüketici aleyhine olan değişiklikleri TÜRSAB
Kütahya Çizelgesi hükümlerince Tüketici ‘ye bedel veya hizmet iadesi şeklinde
tazmin edebileceği gibi, hizmet esnasında Tüketici ‘ye verilen ek veya
alternatif hizmetler ile de telafi yoluna gidebilir. Ek veya ikame hizmetlerin
alınıp kullanılmış olması Tüketici‘ nin bedel iadesi ve tazminat haklarını
ortadan kaldırır.
Hizmetin kusurlu olduğundan bahisle, mücbir
sebepler de dâhil erken çıkış halinde Tüketici, hizmetin ifası sırasında Acente
yetkilisine ve konakladığı otele sebeplerini yazılı olarak bildirmek zorunda
olup ücret iadesi, işbirliği yapan otelin / sağlayıcının inisiyatifindedir.
Tüketici, Acente ’ye bu hususta bir itiraz yöneltemez. Uygulanacak olan cezai
işlem Tüketici ’ye fatura edilir.
Tüketici, otelle ilgili tüm
memnuniyetsizliklerini öncelikle otele bildirmek, akabinde açacağı dava ve
yapacağı şikâyetlerde oteli karşı taraf olarak göstermek zorundadır. Acente’
den bu hususta maddi ve manevi tazminat talep edilemez.
Erken rezervasyon dönemi ve/veya tüm dönemlere
ait (sistem kaynaklı yanlışlıklar haricinde) fiyat artışlarında ilave olarak
aradaki fark müşteriden talep edilmediği gibi tesis tarafından aksiyon olarak
adlandırılan indirimlerde de iadesi söz konusu değildir.
Bagaj ve içeriği ile ilgili her türlü sorumluluk
sahibine aittir ve Acente’ nin kayıp çalınma, hasarla ilgili sorumluluğu
yoktur. Tüketici seyahat edeceği aracın ve konaklayacağı tesisin tabi olduğu
yasa ve teamüllere uymakla yükümlüdür.
Seyahat sigortası hizmeti satın alan
Tüketicilerin eksik veya ayıplı ifa, hasar zarar ve kayıpları ile ilgili
teminatın kapsamı bu hizmeti sunan sigorta firmasının poliçesiyle
belirlenmiştir. Acente bu teminatların içeriği, kapsamları veya uygulama
şekilleri ile ilgili herhangi bir sorumluluk taşımamaktadır.
5- İPTAL,
VAZGEÇME VE DEĞİŞİKLİKLER
Acente, gerekli tüm özeni göstermiş olmasına
rağmen hizmetin başlamasına veya devamına engel teşkil eden mücbir sebepler
veya hizmet sağlayıcılarından, konaklanacak otellerden veya üçüncü kişilerden
kaynaklı durumlarda sözleşmeyi iptal edebilir. Bu durumun Tüketici’ ye en kısa
sürede bildirilmesi gerekir. Bu durumda Tüketici’ nin tazminat hakkı yoktur.
Tüketici’ ye Acente tarafından kullanmadığı hizmetlerin bedeli iade
edilir.
Tüketici’ nin satın aldığı hizmetin başlangıcını
kaçırdığını ve ifayı sonradan kabul edeceğini yazılı olarak 24 saat içinde
bildirmemesi durumunda Acente, Tüketici adına yapılmış tüm rezervasyonları 24
saat sonra iptal etme hakkına sahiptir. Bu gibi iptallerde Tüketici’ ye
herhangi bir ücret iadesi yapılmaz.
Acente, gerekli gördüğü durumlarda ilan ettiği
veya kayıt altına aldığı hizmetleri başlangıcından 7 gün önceye kadar kısmen
veya tamamen iptal edebilir. Tüketici, bu değişiklik ve iptalleri kabul
etmediği takdirde rezervasyonunu iptal edip, ödediği ücretin tamamını 10 gün
içinde iade alma hakkına sahiptir.
Tüketici, hizmetin başlamasından 7 gün evvel
sözleşmeyi iptal etmesi halinde hizmet bedelinin %35’ini, 7 günden az bir süre
kala ise tamamını cayma tazminatı olarak Acente’ ye ödemeyi kabul ve taahhüt
eder. Tüketici tarafından yapılan tarih değişiklikleri iptal hükmünde olup
hizmetin değişiklik tarihindeki fiyatları geçerlidir.
Tüketici, satın almış olduğu hizmete devam
etmesinin mümkün olmaması durumunda, hareket tarihinden en az 7 gün önce
Acente’ ye durumu yazılı olarak bildirerek rezervasyonunu, tur, otel vb.
açısından geçerli tüm koşulları yerine getirerek üçüncü bir kişiye
devredebilir. Bu durumda otel, tur vb. devir eden ve devir alan kişiler Acente’
ye karşı hizmet bedeli ve söz konusu devirden doğan tüm ek masrafların
ödenmesinden müteselsilen sorumludurlar.
Tüketici rezervasyonunu kendisinin veya birinci
derece akrabalarının 10 günlük mutad iştigaline engel rahatsızlıklarını ve
ölümlerini tam teşekküllü devlet hastanesinden resmi rapor ile belgelemeleri
halinde rezervasyon kesintisiz olarak iptal edilebilir. Rapor ile belgelenemeyen
veya eksik belgelenen durumlarda Tüketici herhangi bir talepte bulunamaz.
Tüketici yapılacak tüm değişiklik işlemlerinde
her bir işlem için 50-TL/kişi başı işlem ücreti ödemeyi kabul ve taahhüt
eder.
6- CAYMA
HAKKI
Müşteri, sözleşme konusu hizmetin kendisine veya
gösterdiği kişiye ifası için iş bu sözleşmenin geçerlilik kazanmasından
itibaren 7 (yedi) gün içinde cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının
kullanılması için bu süre içinde Acente’ ye faks, e-mail yolu ile yazılı olarak
bildirimde bulunulması zorunludur. Bu hakkın kullanılması halinde, Tüketici’ ye
veya üçüncü kişinin kullanımına sunulan hizmetin faturasının, Tur kayıt
Formlarının asıllarının Acente’ ye teslimi zorunludur. Bu belgelerin ulaşmasını
takip eden 7 gün içinde hizmet bedeli Tüketici’ ye iade edilir. Fatura aslı
gönderilmez ise, KDV ve varsa sair yasal yükümlülükler iade edilemez.
Kampanyalı hizmetler ve erken rezervasyon
imkânları ile satın alınan hizmetlerde cayma hakkı kullanılamaz.
7-
GİZLİLİK
Tüketici tarafından işbu sözleşmede belirtilen
bilgiler ile ödeme yapmak amacı ile Acente’ ye bildirdiği bilgiler Acente
tarafından idari/ yasal zorunluluğun mevcudiyeti dışında üçüncü şahıslarla
paylaşılmayacaktır.
Kredi kartı bilgileri sadece tahsilat işlemi sırasında
ilgili bankalara güvenli bir şekilde iletilerek provizyon alınması için
kullanılır ve kesinlikle saklanmaz. Kredi kartına ilişkin tüm bilgiler
provizyon sonrası sistemden silinir.
8- SAİR
HÜKÜMLER
Bu sözleşmede yazılı olmayan hususlarda 1618
sayılı kanun, 4077 sayılı TKHK, IATA, IHA, UFTAA Konvansiyon hükümleri, BK.,
TTK, Türkiye’ nin dahil olduğu uluslararası sözleşmeler ve bunlara bağlı olarak
çıkarılmış Tüzük, Yönetmelik, Genelge ve Tebliğler ile TÜRSAB Kütahya Çizelgesi
hükümleri tatbik olunacaktır.
Bu sözleşmenin uygulanmasından doğan
ihtilafların çözümü için İstanbul Anadolu Mahkemeleri ve İcra Müdürlükleri
yetkilidir.
Tüketiciler işbu otel rezervasyonu sözleşmesini,
mail order, sanal pos, havale veya EFT ile alarak herhangi bir sebepten dolayı
imzalayamamış olsa dahi taraflar arasında geçerli olacak bu sözleşme şartlarını
katalog, internet sitesi veya ilanlar ile öğrenmiş olup, işbu otel rezervasyonu
sözleşmesini bu sözleşmedeki yazılı şartlarda almayı kabul ve taahhüt
etmişlerdir.
Saygılarımızla, Travel Map Turizm Limited Şirketi